ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Collective Actions and Social Entrepreneurship (by Department of Agriculture of IHU)

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Food Science and Technology
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 276-190614 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Collective Actions and Social Entrepreneurship (by Department of Agriculture of IHU)
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures 2 3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Προαιρετικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek (English for Erasmus students)
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3877

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές γνώστες της λογικής και της δυναμικής της συλλογικής δράσης, καθώς και των μορφών της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην ύπαιθρο.

Ειδικότεροι σκοποί του μαθήματος είναι οι φοιτητές να είναι ικανοί:

  • να περιγράφουν τις θεωρίες της συλλογικής δράσης,
  • να αναλύουν την έννοια και το περιεχόμενο του κοινωνικού κεφαλαίου,
  • να περιγράφουν και εμβαθύνουν την έννοια και το περιεχόμενο της κοινωνικής οικονομίας,
  • να αναλύουν τις θεωρίες για τη διαχείριση των κοινών πόρων στην ύπαιθρο,
  • να αναλύουν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη,
  • να περιγράφουν και αναλύουν τις λειτουργικές, οργανωτικές και διοικητικές ιδιαιτερότητες της κοινωνικής επιχειρηματικότητας,
  • να περιγράφουν τις μορφές κοινωνικής επιχειρηματικότητας στον κόσμο και την Ελλάδα (συνεταιρισμοί, ΚΟΙΝΣΕΠ, συνεταιριστικές τράπεζες, ΚΥΓΕΩ κλπ),
  • να αναφέρουν το νομοθετικό πλαίσιο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.

Στόχος του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς συμβούλους ή/και στελέχη κοινωνικών επιχειρήσεων.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Powerpoint.
  • Προβολή ντοκιουμαντέρ.
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω moodle.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις32.5
Αναζήτηση, ανάλυση και παρουσίαση βιβλιογραφίας5
Ατομική εργασία: casestudy9.5
Διαλέξεις ειδικών προσκεκλημένων3
Προετοιμασία για την γραπτή αξιολόγηση25
Total75
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει: ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύνθεσης γνώσεων, ερωτήσεις κρίσεως (60%).
  • Παρουσίαση εργασίας (με powerpoint) (30%).
  • Γενικότερη παρουσία στην αίθουσα, συμμετοχή στην ανάλυση των θεματικών ενοτήτων, συνθετική ικανότητα (10%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Bibson and Graham, 2013, Take back the economy (pdf).
  2. Κυριακίδου Ο., Σαλαβού Ε., 2014, Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, Εκδ. Rosili.
  3. Νικολόπουλος T., Καπογιάννης Δ., 2013, Εισαγωγή στην κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία, Εκδ. Αυτοδιαχειριζόμενη Κοινότητα του Βιβλίου ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.
  4. Ντούλια Θ., 2015, Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, Εκδ. Οσελότος.
  5. Σαρρή Κ., Τριχοπούλου Α., 2017, Επιχειρηματικότητα και Κοινωνική Οικονομία, Εκδ. Τζιώλα.
  6. Geoffrey M. Hodgson(2017)Karl Polanyi on economy and society: a critical analysis of core concepts,Review of Social Economy,75:1,1-25,DOI: 10.1080/00346764.2016.1171385.
  7. Bruce Pietrykowski(2004)You Are What You Eat: The Social Economy of the Slow Food Movement,Review of Social Economy,62:3,307-321,DOI: 10.1080/0034676042000253927.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Revue of Social Economy, https://www.tandfonline.com/loi/rrse20
  2. Journal of Rural Cooperation: http://departments.agri.huji.ac.il/economics/en/jrc.htm
  3. Annals of Public and Cooperative Economics: http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1467-8292