Διαχείριση και Επεξεργασία Αποβλήτων από Βιομηχανίες Τροφίμων

Γενικά

  • Κωδικός: 276-190605
  • Εξάμηνο:
  • Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
  • Τύπος μαθήματος:
  • Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά (Αγγλικά για τους φοιτητές Erasmus)
  • Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
  • Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις (2)
  • Μονάδες ECTS: 3
  • Σελίδα μαθήματος: https://exams-geo.the.ihu.gr/course/view.php?id=181
  • Διδάσκοντες: Σαμαράς Πέτρος

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Ανάλυση του κύκλου του νερού και προσδιορισμός των ποιοτικών και ποσοτικών – ποιοτικών.
  • χαρακτηριστικών σε υγρά απόβλητα που προέρχονται από τη βιομηχανία τροφίμων.
  • Βασικές παράμετροι για τον χαρακτηρισμό των ρύπων σε υγρά απόβλητα.
  • Υπολογισμός ογκομετρικής παροχής αποβλήτων – εξισορρόπηση παροχής και φορτίου.
  • Φυσικές, χημικές και βιολογικές  διεργασίες που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων.
  • Πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια επεξεργασία.
  • Μέθοδος ενεργού ιλύος.
  • Τεχνικές αιωρούμενης βιομάζας και βιομάζας προσκολλημένης σε πληρωτικό υλικό.
  • Ανάλυση των σχεδιαστικών παραμέτρων για κάθε διεργασία.
  • Παράμετροι για την παρακολούθηση της λειτουργίας και τον έλεγχο μιας εγκατάστασης επεξεργασίας.
  • Παραγωγή ιλύος, επεξεργασία και διάθεση.
  • Διάθεση, ανάκτηση και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένων εκροών.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα αποσκοπεί στην επίτευξη των ακόλουθων μαθησιακών αποτελεσμάτων από τους φοιτητές:

  • Η απόκτηση θεωρητικών και εφαρμοσμένων γνώσεων για το σχεδιασμό, διαχείριση, λειτουργία, παρακολούθηση και βελτιστοποίηση μονάδων επεξεργασίας υγρών αποβλήτων που προέρχονται από τη βιομηχανία τροφίμων, με έμφαση στην αξιοποίηση των υποπροϊόντων.
  • Η γνώση των αρχών και των θεωριών που διέπουν τις διεργασίες επεξεργασίας υγρών αποβλήτων.
  • Η αξιολόγηση προβλημάτων λειτουργίας των μονάδων αυτών.
  • Η κριτική θεώρηση της βέλτιστης μεθοδολογίας επίλυσής τους.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση και ανάλυση πληροφοριών με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας.
  • Προαγωγή της αναλυτικής, παραγωγικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο:

  • Διαλέξεις (θεωρία και ασκήσεις) στην αίθουσα.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Διαλέξεις σε διαφάνειες PowerPoint με χρήση Η/Υ και προβολέα.
  • Σημειώσεις και λυμένες ασκήσεις σε ηλεκτρονική μορφή.
  • Ανάρτηση υλικού μαθήματος και επικοινωνία με φοιτητές στην ηλεκτρονική διαδικτυακή πλατφόρμα Moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις15
Αυτοτελής Μελέτη60
Σύνολο75

Αξιολόγηση Φοιτητών

Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Γραπτές τελικές εξετάσεις με επίλυση προβλημάτων (70% του τελικού βαθμού).
  • Γραπτές εργασίες (30% της βαθμολογίας του τελικού βαθμού εφόσον παραδοθούν).

Τα κριτήρια αξιολόγησης παρουσιάζονται και αναλύονται στους φοιτητές κατά την έναρξη του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Αγγελάκης Α.Ν. και Tchobanoglous G., 1995, Υγρά και Απόβλητα, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
  2. Βαλκάνα Γ., 1992, Ρύπανση Περιβάλλοντος, Επιστήμη και Τεχνική Αντιμετώπισης, Εκδόσεις Παπαζήση.
  3. Eckenfelder W.W., 1989, Industrial Water Pollution Control, McGraw – Hill Books, Co.
  4. Green J.H and Kramer A., 1979, Food Processing Waste Management, AVI Inc.
  5. Hobson P.N. and Robertson, 1977, Waste Treatment in Agriculture. Applied Science Publications Ltd.
  6. Metcalf and Eddy Inc., 1991, Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Inc.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Desalination and Water Treatment Journal.
  2. Desalination.